Skotske Brewdog melder sig nu i den færdigblandede cocktailkamp. Det skriver branchemediet The Spirits Business.
Det britiske bryggeri lancerer i praksis en række færdigblandede drinks (RTD'er) baseret på koncernens eget ginmærke, Lone Wolf Gin, samt vermouth fra samarbejdspartneren Regal Rogue. De nye produkter bliver samtidig sendt til markedet i poser – eller såkaldte "pouches" – der ellers nok mest er kendt fra produkter som Capri Sun.
Parløbet mellem de to spiritusproducenter kommer ifølge destillingschef hos Brewdog, Steven Kersley, i kølvandet på et indledende samarbejde omkring jul.
"Det fungerede virkelig godt og har drevet os til at lancere en fuld portefølje af cocktail-punge," siger Steven Kersley i en skriftlig kommentar.
I første omgang har de to samarbejdspartnere sendt fire varianter i markedet, som går under navnene Bold Wolf Negroni, Lively Wolf Martini, Paw Star Martini and Wild Wolf Sour.
Som tidligere beskrevet af FødevareWatch har flere danske og britiske aktører meldt deres ankomst på markedet for færdigblandede cocktails. Et marked, som ifølge britiske Barry Bros & Rudd i dag er vokset til en værdi på 4 mia. kr. i Storbritannien.
Destilleri smækker James Bond-klassiker på flaske
Naturfrisk lancerer nyt forretningsben
Spanien skal blive stærk del af lollandsk juiceforretning