FødevareWatch

Cocktailselskab henter Hollywood-stjerne ind som rådgiver

Med nye millioner på lommen og en skuespiller i korpset af rådgivere sigter cocktailselskabet Bartesian mod global ekspansion. "Nu er det tid til at skalere op," siger adm. direktør.

Foto: PR / Bartesian

En nylig kapitalrejsning har ikke kun sendt millioner af dollar mod den amerikanske cocktailforretning Bartesian.

Foruden et finansielt rygstød på 125 mio. kr. har selskabet nemlig også fået dem amerikanske skuespiller Mila Kunis – der bl.a. er kendt for sine roller i Black Swan og Bad Moms – ind i sit advisory board, hvor hun ifølge virksomheden skal stå for rådgivning om branding strategi og yderligere vækst. Det skriver branchemediet The Spirits Business.

De seneste millioner skal ifølge mediet være med til at understøtte nye væksttiltag på det amerikanske og internationale marked.

Det kommer samtidig i halen på en tidligere investering fra Beam Suntory, der ejer bourbon-brandet Jim Beam, som i 2016 skød et ukendt beløb i Bartesian.

Mila Kunis er kendt for roller i flere prisnominerede og vindende film – og stemmen som
Mila Kunis er kendt for roller i flere prisnominerede og vindende film – og stemmen som "Meg" i den amerikanske satireserie Family Guy. | Foto: Chris Pizzello/AP/Ritzau Scanpix
 

Den amerikanske startup har specialiseret sig i at lave cocktails på maskine, på linje med Sodastreams forretningsmodel om at lave sodavand i hjemmet. Selskabets selvbestaltede mission er ifølge adm. direktør Ryan Close, at bringe en "luksus cocktail-lounge oplevelse ind i hjemmet".

"Og nu er det tid til at skalere op for at møde den voksende efterspørgsel og gå ind i nye markeder," siger Ryan Close i en skriftlig kommentar, som fortsætter:

"Kapitalindsprøjtningen vil underbygge vores momentum med produktionen og innovationsmuligheder til at nå flere mennesker verden over med nye cocktails og tilbud."

Ifølge selskabet selv, vil man i den kommende tid udvide sortimentet af cocktails og undersøge muligheder for nye samarbejder og kommercielle partnerskaber med bl.a. stadioner.

Diageo lægger endnu en kendis til porteføljen med milliardopkøb 

Rapikon hopper tilbage på ginbølge 

Disneyboss skyder penge i ambitiøs plantestartup 

Mere fra FødevareWatch

Bæredygtighed skal sikre fiskeforretningen 100 år frem

Milliardforretningen Nordic Seafood i Hirtshals følger indgroede principper om ansvarlighed fra de japanske ejere, men råber sjældent højt om det. På sigt vil indsatsen bære frugt, efterhånden som markedet efterspørger bæredygtige fisk og skaldyr, lyder det fra topchefen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier