Carlsberg overtager storkunde fra Unibrew

Der skal stå Carlsberg på drikkevarerne fremover til de mange gæster i konference- og eventselskabet BC Hospitality Group.
Foto: Anthon Unger
Foto: Anthon Unger
AF RITZAU FINANS

Carlsberg Danmark har indgået partnerskab med BC Hospitality Group, der råder over konference- og møde- og eventfaciliteter med plads til over 30.000 gæster.

Den nye aftale betyder, at de ventede over 1 mio. gæster fra ind- og udland, vil blive mødt med Carlsberg eller Tuborg i hanerne, når koncernens venues og hoteller i København genåbnes.

"Det er en stor dag for Carlsberg Danmark og en vigtig aftale, vi har lukket. Vores DraughtMaster fustagesystem har været helt centralt for forhandlingerne, men BC Hospitality Group har i lige så høj grad ønsket et partnerskab, der sikrer cirkulær genbrug og reducerer miljø- og klimapåvirkningen," siger Henrik Friis Fredvig, direktør for on-trade, Carlsberg Danmark.

BC Hospitality Group råder over knap 1600 hotelværelser, Copenhagen Marriott, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Crowne Plaza Copenhagen Towers, og mere end 160 møde- og konferencelokaler og cirka 200.000 kvm konference- og møde- og eventfaciliteter med plads til over 30.000 samtidige personer.

BC Hospitality Groups nye multiarena på 14.000 kvm, og udbygning af Bella Center Copenhagen står færdig i løbet af 2021 helt efter planen.

Royal Unibrew-chef fornemmer opkøbsmarked er på vej tilbage  Politisk aftale om fortsat hjælp til festivaler

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter