Coca-Cola lancerer kaffevariant i USA

Mandag lancerede Coca-Cola sine tre længe ventede kaffevarianter, der skal forsøge at banke gang i salget af sodavand som erstatning for eftermiddagskaffe.
Foto: Regis Duvignau/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Regis Duvignau/Reuters/Ritzau Scanpix

Drikkevarekæmpen Coca-Cola er endelig klar med sin nye linje af kaffeprodukter, "der nipper som en Coke og slutter som en kaffe", i hjemlandet.

Det skriver Beverage Daily.

I alt har Coca-Cola netop lanceret de tre varianter; en med mørk kaffeblanding, en med vanilje og en med karamel. Det er håbet, at de nye blandingsprodukter kan få kaffekøbere til at erstatte eftermiddagsfikset med en rød dåse i stedet. Indholdet af koffein beskrives som større end i en almindelig kop kaffe.

Coca-Cola debuterede med sin kaffecola tilbage i 2017, og siden er den rullet ud i 25 lande, men hverken USA eller Danmark har været med på første bølge.

Lanceringerne følger i halen på flere andre Coca-Cola-lanceringer som skal være erstatning for den nedgang, der har været i salget af traditionelle læskedrikke i de seneste år. Salget af vandprodukter og "funktionelle" drikkevarer og iskaffe-varianter er modsat steget.

Pepsi har også lanceret sin egen kaffecola, hvor koffein-indholdet angiveligt er dobbelt så højt som i en normal cola.

Sukkerfri sodavand sender Coca-Colas resultat i vejret Coca-Cola ruller tre sukkerfrie varianter ind i Danmark Nestlé vil investere 4,7 milliarder i mexicanske fabrikker Coca-Cola og Pepsi satser begge på cola blandet med kaffe 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også