Drikkevarekæmpen Coca-Cola er endelig klar med sin nye linje af kaffeprodukter, "der nipper som en Coke og slutter som en kaffe", i hjemlandet.
Det skriver Beverage Daily.
I alt har Coca-Cola netop lanceret de tre varianter; en med mørk kaffeblanding, en med vanilje og en med karamel. Det er håbet, at de nye blandingsprodukter kan få kaffekøbere til at erstatte eftermiddagsfikset med en rød dåse i stedet. Indholdet af koffein beskrives som større end i en almindelig kop kaffe.
Coca-Cola debuterede med sin kaffecola tilbage i 2017, og siden er den rullet ud i 25 lande, men hverken USA eller Danmark har været med på første bølge.
Lanceringerne følger i halen på flere andre Coca-Cola-lanceringer som skal være erstatning for den nedgang, der har været i salget af traditionelle læskedrikke i de seneste år. Salget af vandprodukter og "funktionelle" drikkevarer og iskaffe-varianter er modsat steget.
Pepsi har også lanceret sin egen kaffecola, hvor koffein-indholdet angiveligt er dobbelt så højt som i en normal cola.
Sukkerfri sodavand sender Coca-Colas resultat i vejret Coca-Cola ruller tre sukkerfrie varianter ind i Danmark Nestlé vil investere 4,7 milliarder i mexicanske fabrikker Coca-Cola og Pepsi satser begge på cola blandet med kaffe