Fejringen af Tuborgs fødselsdag bliver på ingen måde som den plejer i 2020.
Som følge af nedlukningen af de barer og beværtninger, hvor den Røde Tuborg normalt kun kan indtages, lancerede Carlsberg for første gang siden 2002 øllen i detailhandlen, men 14 dage før fødselsdagen er alt udsolgt.
"I alt sendte vi ca. 10.000 kasser Rød Tuborg ud i detailhandlen. Vi gjorde det udelukkende for at give trofaste fans af Rød Tuborg mulighed for at nyde øllen nu hvor værtshusene er lukkede. Det var ikke nok, men vi havde slet ikke fidus til hvor populær Rød er, da den ikke har været i detailhandelen siden 140-års fødselsdagen," siger Anne Dorthe Beck-Nielsen, brandansvarlig i Tuborg Marketing.
Hun oplyser videre, at man fra Carlsbergs side har forsøgt at fordele flaskerne, så det geografisk har været muligt at købe den røde øl flest mulige steder.
Der findes stadig en lille lagerbeholdning tilbage hos Carlsberg, som man holder tilbage til når barerne igen får lov at servere.
Under den udsolgte situation bliver det nu svært for de tiltænkte kunder at fejre fødselsdagen, som de plejer.
"Jeg er selvfølgelig virkelig ked af at skulle skuffe allerede her 14 dage inden Tuborgs fødselsdag, og ærgerlig over, at vi har undervurderet, hvor populær Rød Tuborg er," siger hun videre.