Danske Søren Hagh skal i fremtiden lede det europæiske salg i Heineken.
Af en pressemeddelelse, som den hollandske bryggerikoncern har udsendt, fremgår det, at Søren Hagh tiltræder i sit nye job 1. juni, og at han ved samme lejlighed bliver del af koncernens øverste ledelsesteam.
Søren Hagh er for øjeblikket direktør for Heineken i Italien, og før det var han ledende figur for den globale marketing i ølkoncernen, der er verdens næststørste.
I den kommende tid kommer Søren Hagh til at hjælpe den italienske forretning tilbage på fode efter den corona-krise, som med meget store konsekvenser har ramt den italienske befolkning og erhvervslivet.
Søren Hagh kom til Heineken i 2013 og før det arbejdede han Lego, Diageo og L’Oreal. På posten som Europa-ansvarlig skal danskeren erstatte Stefan Orlowski, der efter 22 års arbejde i koncernen i februar meddelte, at han ikke længere skulle være Heineken-ansat. Hans opsigelse kom samtidig med, at hollandske bryggerikoncern Heineken udpegede Dolf van den Brink til at tage over som adm. direktør efter den nuværende direktør, Jean-Francois van Boxmeer.
Udover udpegelsen af Søren Hagh er Jacco van der Linden blevet udpeget som direktør for Heineken i Asien og Stillehavsregionen. Han har været i koncernen siden 1999 og senest været ansvarlig for arbejdet i Vietnam.