FødevareWatch

Carlsbergs danske fadølssalg voksede med 2,3 procent

Salget af fadøl på barer og restauranter gik i 2019 strygende på det danske marked for Carlsberg, og selv ovenpå den store 2018-sommer var der plads til ny vækst.

Foto: Kim Agersten/Ritzau Scanpix

Med et fadølssalg, der voksede med 2,3 pct. i 2019, er Carlsbergs chef for salg til barer og restauranter, Simon Fibiger, mere end godt tilfreds med udviklingen på det danske marked, hvor 2500 kunder har fået fustagesystemet Draughtmaster installeret.

Det skriver Børsen.

"Vi har sat os for at gøre meget mere ved fadøl. For har fadøl det godt, så har ølkategorien det også godt," siger Simon Fibiger, der har stået i spidsen for Carlsbergs danske fadølssats siden 2016.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier