Carlsbergs danske fadølssalg voksede med 2,3 procent

Salget af fadøl på barer og restauranter gik i 2019 strygende på det danske marked for Carlsberg, og selv ovenpå den store 2018-sommer var der plads til ny vækst.
Foto: Kim Agersten/Ritzau Scanpix
Foto: Kim Agersten/Ritzau Scanpix

Med et fadølssalg, der voksede med 2,3 pct. i 2019, er Carlsbergs chef for salg til barer og restauranter, Simon Fibiger, mere end godt tilfreds med udviklingen på det danske marked, hvor 2500 kunder har fået fustagesystemet Draughtmaster installeret.

Det skriver Børsen.

"Vi har sat os for at gøre meget mere ved fadøl. For har fadøl det godt, så har ølkategorien det også godt," siger Simon Fibiger, der har stået i spidsen for Carlsbergs danske fadølssats siden 2016.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter