På kaffebarsplan arbejder Starbucks sammen med Salling Group i Danmark.
På den kolde front, er det Arla, som står for produktionen af en stribe ready-to-drink-produkter, som sælges herhjemme og internationalt.
Og på kapselniveau, er det Nestlé, der producerer og sælger kaffe for den amerikanske koncern.
Som del af det store Nestlé-samarbejde, der sidste år blev indgået til en samlet sum af 48 mia. kr., har Nestlé rullet otte Starbucks-varianter i Nespresso-kapsler ind på detailmarkedet, og i begyndelsen af 2020 kommer der også filterkaffe, -helbønner og -kapsler til Nescafé Dolce Gusto-systemet ud i den dansk detailhandel.
Det fremgår af en meddelelse fra Nestlé.
"Unge kaffedrikkere har en tendens til at prøve forskellige kaffedrikke, bl.a. med mælk. Med de nye Starbucks-kaffeprodukter, som sælges i detailhandlen, kan forbrugerne nu nemt genskabe deres foretrukne Starbucks signatursmag i hjemmet," udtaler Henriette Kjær Schmidt, landechef i Nestlé Danmark.
Udover adgangen til Starbucks' kaffeprodukter står Nestlé også bag de to store kaffebrands Nescafé og Nespresso.