Assens-virksomheden Humle-Depotet forsøger ud fr sine fire lagre at være fleksible og levere noget, som de store leverandører af øl, sodavand og læskedrikke ikke kan.
Det forklarer ejer og direktør Claus Bredning til Fyens.dk.
Udover levering af særligt pakkede kasser og ordrer forsøger man også at skrue på nicheknappen, når kampen skal stås i forhandlingerne med detailkæderne, siger han.
"Vi er udfordret af, at mange kæder er begyndt at købe ind i udlandet, men så må vi bare gøre det bedre. Det er blandt andet at kunne levere nogle nicheprodukter. For tiden har vi for eksempel Vadehavsøl, som vi sælger i stor stil ved Vesterhavet, og sådan nogle produkter skal vi have flere af rundt omkring," siger Claus Bredning til avisen.
Isproducent satser på foodservice: "Branchen står overfor en renæssance" AB Inbev får milliardbøde af EU-Kommissionen Her er de danske producenter bag Michelin-stjernerne