En ungarsk reklamekampagne for Coca-Cola, som er rullet ud i forbindelse med en musikfestival i landet, har i den grad vakt røre i de mest konservative kredse af landet.
Det skriver bl.a. The Guardian.
Under festivaltemaet Love Revolution har drikkevareproducenten lanceret en kampagne, hvor to mænd figurerer som par under hashtagget #loveislove og sloganet zero sugar, zero prejudice. Søndag førte det til en opfordring om boykot af Coca-Cola fra István Boldog, et ledende medlem af det konservative regeringsparti Fidesz. Han kaldte bl.a. kampagnen for provokerende.
Det er endnu uklart, hvor stor gennemslagskraft opfordringen til boykot får i befolkningen, men ifølge Washington Post har en online-underskriftindsamling, hvor man ønsker at få fjernet plakaterne i kampagnen, har fået 30.000 underskrifter. Argumentet mod plakaterne er, at "børnene kan se" dem i bybilledet.
Coca-Cola reagerede mandag med en udtalelse om, at man ikke vil give efter for presset, og at man efterstræber diversitet, inklusion og lighed i sin forretning, og at man bakker op om rettighederne i samfundet på samme måde.
Coca-Cola overrasker positivt og opjusterer
Coca-Cola udbreder produkter fra verdens næststørste kaffekæde
Pepsi-ejer tjener mere end ventet efter højere snackpriser