FødevareWatch

Plantebaserede mælkeprodukter vinder frem i USA

Det amerikanske salg af mælk og ost baseret på planter vokser procentmæssigt mere end plantebaseret kød, der dog fortsat udgør den største andel af salget af plantebaserede fødevarer.

Foto: Miriam Dalsgaard

I USA fortsætter salget af plantebaserede fødevarer med at stige. Mens producenter af plantebaseret kød står for den største andel af salget, så sker den procentmæssigt største vækst hos mælkeprodukter som yoghurt, mælk og ost.

Det skriver Financial Times, der henviser til data fra Spins and the Good Food Institute.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Fynsk frugtkoncern fordobler resultatet

I et år hvor omsætningen i Orskov Foods er gået tilbage med hele 11 pct., har den fynske frugtkoncern formået at løfte bundlinjen tilbage på rekordniveau. Lavt prisniveau presser fortsat dansk frugtavl hårdt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier