AB Inbev vil ikke have flad øl ud af dens fustager.
Bryggerikoncernen, der ejer ølmærker som Budweiser og Stella Artois, udgiver nu en ølfustage under navnet PureDraught. Fustagen skal angiveligt holde øllet frisk 30 dage efter tapning frem for blot en uge, lyder det.
Det skriver foodbev.com.
Designet er en flaske-i-en-flaske, hvor luft bliver lukket ind i den ydre flaske, som så skubber øllet ud af den indre flaske. Det forhindrer luften i at røre ved øllet.
Fustagen skal, udover at tilbyde frisk øl i en længere periode, minimere spildet af øl hos barer, restaurenter osv. Det siger Daniel Ingram, der er global direktør for draught capabilities i AB InBev.
"For bar- og restaurantejere betyder PureDraught nul udsmid af fustager, mindre spild, passende størrelse produkt for øl med lavere omsætning, mere effektiv opbevaring og ingen logistiske problemer med at tilbagelevere fustager – de kan blot smide brugte fustager i deres genbrugsspand, hvilket reducerer klimaaftrykket fra processen markant," siger han ifølge mediet.
Verdens største bryggerikoncern kigger på ølalternativer
AB Inbev får milliardbøde af EU-Kommissionen
AB Inbev vil reducere milliardgæld med asiatisk børsnotering