AB Inbev lancerer ølfustage med forlænget holdbarhed

Verdens største bryggerikoncern lancerer en ny type fustage, der ifølge koncernen kan holde øllet friskt i fire gange så lang tid som traditionelle fustager.
Øl kan holde sig friskt i 30 dage efter tapning i den nye fustage, lyder det. | Foto: AP Photo/Kirsty Wigglesworth
Øl kan holde sig friskt i 30 dage efter tapning i den nye fustage, lyder det. | Foto: AP Photo/Kirsty Wigglesworth

AB Inbev vil ikke have flad øl ud af dens fustager.

Bryggerikoncernen, der ejer ølmærker som Budweiser og Stella Artois, udgiver nu en ølfustage under navnet PureDraught. Fustagen skal angiveligt holde øllet frisk 30 dage efter tapning frem for blot en uge, lyder det.

Det skriver foodbev.com.

Designet er en flaske-i-en-flaske, hvor luft bliver lukket ind i den ydre flaske, som så skubber øllet ud af den indre flaske. Det forhindrer luften i at røre ved øllet.

Fustagen skal, udover at tilbyde frisk øl i en længere periode, minimere spildet af øl hos barer, restaurenter osv. Det siger Daniel Ingram, der er global direktør for draught capabilities i AB InBev.

"For bar- og restaurantejere betyder PureDraught nul udsmid af fustager, mindre spild, passende størrelse produkt for øl med lavere omsætning, mere effektiv opbevaring og ingen logistiske problemer med at tilbagelevere fustager –  de kan blot smide brugte fustager i deres genbrugsspand, hvilket reducerer klimaaftrykket fra processen markant," siger han ifølge mediet.

Verdens største bryggerikoncern kigger på ølalternativer

AB Inbev får milliardbøde af EU-Kommissionen

AB Inbev vil reducere milliardgæld med asiatisk børsnotering 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter