FødevareWatch

Kalorielet ølproducent byder kapitalfond indenfor

Britiske Skinny Brands, der har specialiseret sig i produktionen af kalorielette øl, har solgt en stor bid af virksomheden til en kapitalfond.

Foto: Lars Nybøll, Jyllands-Posten

I et forsøg på at få gang i væksten har britiske Skinny Brands, der laver kalorielette øl, solgt 37,5 pct. af virksomheden til kapitalfonden Mosaic Private Equity.

Det skriver bl.a. mediet Morningadvertiser.co.uk.

Virksomheden har en plan om at blive mere dominerende i den livsstilskategori, hvor man i detailhandlen finder nichevarianten, der ikke indeholder ret mange kalorier i sammenligning med almindelige pilsnere.

Forud for salget til kapitalfonden har virksomheden hyret ciderproducenten Kopparbergs tidligere globale salgschef Adrian Hirst som kommerciel direktør. Han har også arbejdet hos Red Bull og Interbrew, og han skal hjælpe Skinny Brands ud af starthullerne.

Dansk begejstring for få alkoholprocenter giver letølselskab første plus i fire år

Corona klar med første større produktudvikling i 25 år

EU-kommissær kritiserer alkoholindustriens mærkningsforslag

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier