Kalorielet ølproducent byder kapitalfond indenfor

Britiske Skinny Brands, der har specialiseret sig i produktionen af kalorielette øl, har solgt en stor bid af virksomheden til en kapitalfond.
Foto: Lars Nybøll, Jyllands-Posten
Foto: Lars Nybøll, Jyllands-Posten

I et forsøg på at få gang i væksten har britiske Skinny Brands, der laver kalorielette øl, solgt 37,5 pct. af virksomheden til kapitalfonden Mosaic Private Equity.

Det skriver bl.a. mediet Morningadvertiser.co.uk.

Virksomheden har en plan om at blive mere dominerende i den livsstilskategori, hvor man i detailhandlen finder nichevarianten, der ikke indeholder ret mange kalorier i sammenligning med almindelige pilsnere.

Forud for salget til kapitalfonden har virksomheden hyret ciderproducenten Kopparbergs tidligere globale salgschef Adrian Hirst som kommerciel direktør. Han har også arbejdet hos Red Bull og Interbrew, og han skal hjælpe Skinny Brands ud af starthullerne.

Dansk begejstring for få alkoholprocenter giver letølselskab første plus i fire år

Corona klar med første større produktudvikling i 25 år

EU-kommissær kritiserer alkoholindustriens mærkningsforslag

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter