Coca-Colas salg af sportsdrikke og vand vokser

Efter en sløj afslutning på 2018 har Coca-Cola startet 2019 med et overraskende godt salg.
Foto: Ritzau/Scanpix/Gene J. Puskar
Foto: Ritzau/Scanpix/Gene J. Puskar
AF RITZAU

Coca-Cola har fået en overraskende god start på 2019 med et større salg end ventet - særligt af vand, sportsdrikke og den sukkerfri udgave af dens flagskib Coca-Cola-sodavanden.

Det viser selskabets regnskab ifølge flere medier, herunder CNBC.

"Vi er opmuntrede af vores resultat for første kvartal, hvor vores disciplinerede vækststrategi fortsat leverer stærke underliggende tal," siger direktør James Quincy i en pressemeddelelse.

I alt voksede salget med fem procent til over 53 mia. kr..

Det er omkring én mia. kr. mere, end det var ventet. Det giver også et overskud på over 11 mia. kr.

Den overraskende gode start på 2019 følger i halen på en sløj afslutning på 2018.

I februar skuffede Coca-Cola ved at varsle en mindre vækst end i mange år i sine forventninger for 2019.

Forventningen for 2019 lyder, at der sker en såkaldt organisk vækst - uden tilkøb - på fire pct..

Det er et procentpoint lavere end i 2018.

Pepsi-ejer løber fra selv den mest optimistiske analytiker

Coca-Cola klar med drikkeklare mocktails

Coca-Cola indrømmer stort plastikforbrug

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter