FødevareWatch

Coca-Cola klar med drikkeklare mocktails

Coca-Cola er klar til at gå ind i kampen på det alkoholfrie drikkevaremarked, og selskabet lancerer en produktserie af drikkeklare mocktails.

Foto: Ritzau/Scanpix/Gene J. Puskar

Efterspørgslen efter alkoholfri drikke vokser, og nu vil Coca-Cola have en sip af markedet, som de store bryggerikoncerner også forsøger at få deres del af. Koncernen lancerer nu en produktserie af drikkeklare mocktails på flaske under brandet Bar None.

Det skriver Beverage Daily.

Brandet er ejet af Coca-Cola, men bliver drevet selvstændigt af nogle medarbejdere fra Coca-Cola, der har startet projektet. I spidsen står Sabrina Tandon, som mener, at markedet er modent til produktserien, fordi forbrugerne i stigende grad går op i deres sundhed.

18 pct. af amerikanske forbrugere afholder sig helt fra alkohol, mens 35 pct. søger efter alkoholfri alternativer, viser undersøgelser fra Coca-Cola, ifølge mediet.

Produktserien rummer indtil videre fire varianter, ginger mule, sangria, bellini og cider.

Coca-Cola finder ny landechef for Danmark

Coca-Cola indrømmer stort plastikforbrug

Coca-Cola-selskab køber serbisk kikseproducent

Investeringsbank: Alkoholfrie varianter udgør mulighed i stagnerende ølmarked

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier