Japansk ølkæmpe vil være CO2-neutral

Storkoncern bag Peroni og Asahi sætter nye mål på bæredygtighedsfronten.
Foto: Yuya Shino // Ritzau Scanpix
Foto: Yuya Shino // Ritzau Scanpix

Den største aktør på det japanske ølmarked, Asahi Group, vil fra 2050 være CO2-neutral. Dertil arbejder koncernen på at reducere sit CO2-forbrug fra 2015 med 30 pct., inden kalenderen kan bladres til 2030.

Det skriver Foodbev, der også oplyser, at ølproducenten sigter mod, at alle koncernens indkøb af råvarer bliver 100 pct. bæredygtige. 

"Vi vil skabe positiv værdier for miljøet gennem vores virksomheder og finde løsninger på menneskeskabte problemer ved at udnytte vores styrke inden for teknologier, herunder anvendelse af gær, mælkesyrebakterier og andre mikroorganismer," skriver ledelsen i Asahi Group i en meddelelse, ifølge mediet.

Asahi Group sidder blandt andet på ølmærkerne Peroni, Grolsch og Tyskie.

Japanske øl truet af dåse-cocktails

Carlsberg holder sig fra kinesiske ølaktier til røverpris

Japanere sælger andel i kinesisk bryggeri med stor rabat  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter