Den største aktør på det japanske ølmarked, Asahi Group, vil fra 2050 være CO2-neutral. Dertil arbejder koncernen på at reducere sit CO2-forbrug fra 2015 med 30 pct., inden kalenderen kan bladres til 2030.
Det skriver Foodbev, der også oplyser, at ølproducenten sigter mod, at alle koncernens indkøb af råvarer bliver 100 pct. bæredygtige.
"Vi vil skabe positiv værdier for miljøet gennem vores virksomheder og finde løsninger på menneskeskabte problemer ved at udnytte vores styrke inden for teknologier, herunder anvendelse af gær, mælkesyrebakterier og andre mikroorganismer," skriver ledelsen i Asahi Group i en meddelelse, ifølge mediet.
Asahi Group sidder blandt andet på ølmærkerne Peroni, Grolsch og Tyskie.
Japanske øl truet af dåse-cocktails
Carlsberg holder sig fra kinesiske ølaktier til røverpris
Japanere sælger andel i kinesisk bryggeri med stor rabat