De afsluttende tre måneder af 2018 var gode set med franske øjne i spirituskoncernen Remy Cointreau.
Ifølge Reuters voksede særligt salget til kineserne frem mod årets afslutning, og samlet kunne gruppen notere sig et salg på 348 mio. euro, hvilket var 8,7 pct. mere end i samme periode i 2017.
Salget af dyrere spiritusflasker er gået over forventninger i kvartalet, og det har været med til at løfte indtjeningen. Salget af Remy Martin-cognac til Kina vokser ifølge finansdirektør Luca Marotta med 20 pct. i gennemsnit, og han har forhåbninger om, at den vækst vil fortsætte.
USA er stadig franskmændenes hovedmarked, og salget i den region udgør 37 pct. af forretningen, mens Asien-Stillehavsregionen udgør 35 pct. På tværs af alle regioner voksede salget af cognac med 15,6 pct. i regnskabsårets tredje kvartal, der sluttede 31. december. Væksten var i andet kvartal på 12 pct.
Frankrigs cognac-eksport flyver op på rekordniveau
Øget Remy Martin-salg løfter fransk destillatørs bundlinje
Spiritusvirksomhed mærker dansk cocktail-tørst