FødevareWatch

Juiceselskab vil sammen med forskere nedbryde barrierer til detailhandlen

For et år siden var Frankly Juices forventninger til et samarbejde med 7-Eleven store, og det samme gjaldt omsætningen i selskabet. Sidstnævnte skulle tredobles. Men juicevirksomhedens egen præmis sætter en kæp i hjulet for væksten, og nu slår producenten sig sammen med forskere for at komme udfordringen til livs.  

Foto: Ida Gaunø FødevareWatch

Frankly Juice A/S er grundlagt på et princip om, at selskabets koldpressede juice kun må laves på økologiske råvarer, der er tilgængelige i den sæson, juicen presses.

Samtidig må der ikke forekomme tilsætningsstoffer, pasteurisering, HPP-behandling, konserveringsmidler og pesticider i juicen, hvilket betyder, at holdbarheden på juicen er syv dage. Og det er et problem for de fleste samarbejdspartnere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier