FødevareWatch

Juiceselskab vil sammen med forskere nedbryde barrierer til detailhandlen

For et år siden var Frankly Juices forventninger til et samarbejde med 7-Eleven store, og det samme gjaldt omsætningen i selskabet. Sidstnævnte skulle tredobles. Men juicevirksomhedens egen præmis sætter en kæp i hjulet for væksten, og nu slår producenten sig sammen med forskere for at komme udfordringen til livs.  

Foto: Ida Gaunø FødevareWatch

Frankly Juice A/S er grundlagt på et princip om, at selskabets koldpressede juice kun må laves på økologiske råvarer, der er tilgængelige i den sæson, juicen presses.

Samtidig må der ikke forekomme tilsætningsstoffer, pasteurisering, HPP-behandling, konserveringsmidler og pesticider i juicen, hvilket betyder, at holdbarheden på juicen er syv dage. Og det er et problem for de fleste samarbejdspartnere.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Brancheforening får ny formand

De 50 medlemmer i brancheforeningen for plantebaserede fødevarer, Plantebranchen, får ny formand, der nok er kendt af de fleste i den sfære.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier