Der er kamp om klodens købestærke kaffedrikkere, og i ugen efter at Starbucks åbnede sin første kaffebar i Italien, overvejer Nestlé tilsyneladende at følge trop.
Til Financial Times siger Marco Settembri, Nestlés chef for Europa, Mellemøsten og Nordafrika, at man ikke har planer om at introducere Nespresso-kaffekæden, men at det er en mulighed, at Blue Bottle Coffekommer til det europæiske kontinent. Nestlé købte majoriteten i kæden sidste år.
"Blue Bottle er et hyper premium koncept, når det kommer til udbud og salg af den type produkter, kan det nok lade sig gøre i Europa," sagde han ifølge avisen, hvor han dog også anførte, at hovedmarkederne for Blue Bottle Coffee stadig er USA og Japan.
Går Nestlé ind i markedet for kaffebarer, bliver det i skarp konkurrence med Starbucks, som den schweiziske kæmpe i sidste måned indgik et stort partnerskab med om salg af de Starbucks-produkter, som ikke sælges på kaffebarerne.
I interviewet med Financial Times skruer Marco Settembri ned for spekulationerne om, hvorvidt det kan være interessant for Nestlé at købe op i det italienske kaffemarked, hvor man finder en stor lokal aktør som Illy.
Opkøb i kaffebranchen: Nestlé kaster sig over 'blå' kaffemager
Starbucks sender topsællert på kur
Nestlé og Starbucks indgår omfattende partnerskab
Kinesisk kaffebarskæde vil udfordre Starbucks