Varm sommer får dansk Carlsberg-forretning til at blomstre

Den varme sommer har givet den nye direktør i Carlsberg Danmark, Søren Brinck, en god start på hjemmemarkedet, og koncernen har i år indtil videre har solgt 12 millioner liter mere øl end sidste år.

Efter i en stribe år at have været stedet, hvor Carlsberg haltede og døjede med faldende mængder og omsætning, er Carlsberg Danmark godt kommet rigtig godt i gang med 2018.

Det skriver Berlingske.

Sommeren har bidraget særdeles positivt til Carlsberg Danmark-forretningen, som siden marts sidste år har haft Søren Brinck ved roret, men modsat tidligere er attituden i forretningen nu også mere aggresiv, og det har kastet resultater af sig.

"Tidligere har vi haft lidt udfordringer med at få vækst ind i forretningen. Vi har måske som markedsleder været lidt for tilbagelænede. Jeg har arbejdet med at skabe en sult efter vækst i organisationen. Vi har grebet efter de dele af den store strategi, som passer ind til Danmark, nemlig at fokusere mere på højværdiprodukter som specialøl eksempelvis," siger Søren Brinck til avisen.

Siden 2014 er det danske ølmarked faldet fra 316 mio. liter øl til 305 mio. liter øl, men det kommer den varme sommer formentlig til at ændre ved i 2018. Markedet er ifølge Søren Brinck steget med tre-fire pct. i volumen og over fem pct. i værdi.

Drøje danske dråber i det store Carlsberg-glas

Ny dansk Carlsberg-chef: Jeg har ikke jobbet om to år, hvis vi ikke vinder

På hjemmefronten: Carlsberg går tilbage på mængde og omsætning

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også