Det er ikke let at være blandt de mindste i klassen, når de store spiller med musklerne. Det må Indslev Bryggeri i Nørre Aaby ved Middelfart sande.
Bryggeriet oplyser ikke omsætningen, men skriver i årsregnskabet for 2017, at "omsætningen ligger under sidste års," og at årsagen hertil primært er øget priskonkurrence i branchen, skriver Ritzau Finans.
"Markedet for vores øl er og har været svært. Alle de store bryggerier har efterhånden også eget mikrobryggeri - og det kan vi mærke," udtaler Anders Busse Rasmussen, der er ejer af og direktør for Indslev Bryggeri, til Ritzau Finans.
Han forventer dog, at et nyt ølsats, som blev lanceret i slutningen af 2017, vil give mere salg i 2018. Det nye sats består af flere fadlagrede øl, som er ganske moderne for tiden i ølverden, og ligger ofte i den dyre ende af prisskalaen for øl. Indtil videre ligner det, at den nye lancering har betalt sig af, for salget er indtil videre i 2018 gået bedre end 2017, hvor Indslev Bryggeri blandt andet led under, at man mistede detailkoncernen Coop som storkunde, skriver erhvervsmediet.
Fynsk bryghus-direktør vil vælte vinen af middagsbordet
Svag vækst og fejl rammer Indslev Bryggeri