FødevareWatch

Dansk kaffeeksportør ser Amazon som stort plus

Kaffeselskabet Real Coffee har opnået tocifrede vækstrater ved at bruge Amazon til eksport, fortæller stifteren.

Stifter og direktør i det lille nordsjællandske kaffeselskab Real Coffee, Lars Mansfeld-Giese, kan ikke forstå kritikken af Amazon "som et flerhovedet monster," der før har været fremme blandt danske handelsorganisationer.

For ham har handel over den amerikanske platform været en stor fordel, skriver Børsen.

"Jeg forstår ikke, at man frygter Amazon. Der er et kæmpe potentiale for danske virksomheder, og det er en "once-in-a-lifetime" mulighed for danske producenter, som ikke har haft kræfterne til at nå eksportmarkederne på egen hånd. Vi taler ikke tysk og ved ikke særligt meget om det tyske marked, men vi sælger immervæk 1,8 mio. kapsler økologisk kaffe hvert år til tyskerne, alene fordi vi har vores kapsler på Amazon Tyskland," siger han til avisen.

Han fortæller videre, at salget er steget med 23 pct. hver måned i løbet af det sidste år efter, at han begyndte at benytte Amazon.

FødevareWatch har kigget ned i regnskabet, der dog ikke viser selskabets omsætning. Til gengæld viser årets resultat for 2016/17 et minus på 106.053 kr. mod et plus på 771,936 kr. i 2015/16.

Selskabets bruttofortjeneste faldt ligeledes fra 2 mio. kr. i 2015/16 til 1,8 mio. kr. i 2016/17. Regnskabet er urevideret, fremgår det endvidere.

Starbucks sælger licens i Brasilien til kapitalfond

Britisk regering afviser pant på kaffekopper

Colombiansk kaffekoncept med dansk adresse får Capnova i ryggen

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier