Carlsberg solgte samlet set færre øl i 2017 end året før, men salget af specialøl steg.
Der blev specielt langet flere øl af mærkerne Grimbergen og 1664 over disken.
Her steg salget med henholdsvis 15 og 46 procent, mens den samlede organiske salgsvolume - altså vækst uden opkøb af andre virksomheder - faldt med to procent.
Det viser bryggerikoncernens årsregnskab, der er fremlagt onsdag morgen.
Specielt i Schweiz var der fart på serveringen af specialøl.
"Vores kerne mainstreamøl, Feldschlösschen, leverede gode resultater, og vi voksede vores mikrobryggeri- og special samt alkoholfri øl godt foran markedet, hvilket resulterede i et positivt prismix," skriver Carlsberg i regnskabet.
Der blev ligeledes solgt flere alkoholfri øl i Vesteuropa. Her steg salget med 15 pct. i 2017.
Carlsberg-topchef: Vi leverede stærke resultater i 2017
Stor nedskrivning sænker Carlsbergs resultat markant
Carlsberg køber resten af græsk storbryggeri