Carlsberg tvivler på effekten af litauiske stramninger

Det seneste år har budt på en helt ny baltisk virkelighed for Carlsberg, der i Litauen både har mødt høje afgiftsstigninger og forbud mod reklamer. Bryggerigruppen tvivler på effekterne af den hårde regulering.
Foto: Lars Nybøll, Jyllands-Posten
Foto: Lars Nybøll, Jyllands-Posten

I det store billede udgør det litauiske ølmarked ikke noget markant hjørne hos Carlsberg, men nye, høje punktafgifter, som blev indført sidste forår, og skærpede regler for markedsføring og salg af øl i landet, har ændret livet som ølproducent i landet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også