FødevareWatch

Winefamly ser mod det svenske vinmarked

Med serieiværksætter Morten Strunge i spidsen vil Winefamly bryde hul til det svenske monopolmarked.

Morten Strunge. Foto: Lars Krabbe

På papiret har svenskerne ikke mulighed for at købe vin andre steder end i den svenske kæde Systembolaget, der har monopol i landet. EU-lovgivningen åbner imidlertid op for, at svenskerne kan købe vin via nettet fra et andet EU-land, og det vil Winefamly udnytte.

Det fortæller medstifter af selskabet Morten Strunge til Berlingske.

"Vi er nu kommet op i en anseelig størrelse, hvor vi tør brede konceptet ud over Danmarks grænser. Vi glæder os helt enormt til at indtage Sverige, hvor vi selvsagt har en unik fordel, da vi dels er billigere end Systembolaget dels leverer direkte til hoveddøren, og endeligt har vi et mere spændende udvalg," siger han.

Morten Strunge understreger i avisen, at han ikke forventer, at Winefamly har toppet i Danmark endnu, og venter en omsætning på omkring 50 mio. kr. i år alene på det danske marked.

Betalingstjeneste skal give Winefamly succes

Spiritus bliver del af Winefamly-sortimentet

Erhvervslivets våde julegaver splitter vinsektoren

Forsiden lige nu

Konkurrent slår Arla på omsætningsvækst

Hollandske Frieslandcampina har oplevet fremgang på fjerne markeder og skruede markant op for omsætningen i 2017. Bundlinjen går dog tilbage, og topchefen peger på flere årsager til udviklingen.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier