På papiret har svenskerne ikke mulighed for at købe vin andre steder end i den svenske kæde Systembolaget, der har monopol i landet. EU-lovgivningen åbner imidlertid op for, at svenskerne kan købe vin via nettet fra et andet EU-land, og det vil Winefamly udnytte.
Det fortæller medstifter af selskabet Morten Strunge til Berlingske.
"Vi er nu kommet op i en anseelig størrelse, hvor vi tør brede konceptet ud over Danmarks grænser. Vi glæder os helt enormt til at indtage Sverige, hvor vi selvsagt har en unik fordel, da vi dels er billigere end Systembolaget dels leverer direkte til hoveddøren, og endeligt har vi et mere spændende udvalg," siger han.
Morten Strunge understreger i avisen, at han ikke forventer, at Winefamly har toppet i Danmark endnu, og venter en omsætning på omkring 50 mio. kr. i år alene på det danske marked.
Betalingstjeneste skal give Winefamly succes
Spiritus bliver del af Winefamly-sortimentet
Erhvervslivets våde julegaver splitter vinsektoren