Prisfald lokker flere folk til Whole Foods

Siden Amazon-overtagelsen af den amerikanske detailkæde Whole Foods og de efterfølgende lavere priser, er der blevet mere travlt ved kassebåndene i den dyre kæde.
Foto: Tony Dejak/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Tony Dejak/AP/Ritzau Scanpix

Kort tid efter, at Amazon i juni opkøbte den velrenommerede amerikanske detailkoncern Whole Foods for næsten 100 mia. kr., er det allerede at se i antallet af kunder i butikkerne.

Det skriver Dansk Handelsblad med henvisning til en undersøgelse fra Thasos Group.

Ifølge undersøgelsen var kundestrømmen i Whole Foods' butikker, som efter Amazons overtagelse sænkede priserne voldsomt sidst i august, steget med 17 pct. sammenlignet med en uge fra sidste år. Over en længere periode fra august til sidst i september er kundestrømmen steget med omkring 4 pct.

"De nye kunder, som Whole Foods har tiltrukket med sine prisfald, var de mest velhavende faste kunder i konkurrerende kæder. Prisfaldene har ikke tiltrukket lavindkomst-grupper eller tilskyndet til længere køreture for at nå Whole Foods' butikker", skriver Thasos ifølge Dansk Handelsblad.

Amazon tvinger supermarkeder til at skrue op for digitaliseringen

Amazon optrapper konkurrencen på madvarer

Whole Foods åbner for ny kæde efter Amazon-overtagelse

Amazon køber supermarkedskæde for næsten 100 mia. kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også