7-Eleven bliver mere aggressive i Danmark – skal åbne 55 nye butikker

En ny strategi med fokus på sunde alternativer skal banke indtjeningen op i landets 7-Eleven-butikker. Sådan lyder meldingen fra den adm. direktør for Reitan Convenience Denmark, der ejer kioskkæden.
7-Elevens nye delikoncept. | Foto: Sacha Sennov
7-Elevens nye delikoncept. | Foto: Sacha Sennov

Convenience-kæden 7-Eleven vil have endnu mere fart på salget i Danmark.

I et interview med Berlingske Business fortæller direktør Jesper Østergaard for Reitan Convenience Denmark, der ejer 7-Eleven, at planen er at åbne op mod 55 nye 7-Eleven butik­ker i løbet af de kommende fem år.

En anden del af væksstrategien er at satse endnu mere på færdiglavede retter, men med et sundere islæt end tidligere, hvor det især har været pølsehorn, pizza og cola, forbrugerne har forbundet med kædens sortiment. For at kunne konkurrere med supermarkederne, som også er begyndt at fokusere endnu mere på det sunde og lette alternativ, har Reitan Convenience indgået samarbejder med mærker som Cofoco, Grød, Møllerup Gods og Palæo.

"Danske forbrugere er blevet langt sundere i holdninger og i indkøb. De sunde og alternative produkter er blevet vores succes, og salget er i voldsom vækst – det gælder lige fra sunde sandwich til salater, juice og smoothies. Salget er helt fantastisk, og vi arbejder benhårdt på at være de bedste i Danmark inden for mad og drikkevarer," siger Jesper Østergaard til Berlingske Business.

Supermarkeder og discountkæder jagter storbykunder på farten

7-Elevens døgnkiosk er endt som en døgnflue i Indonesien

7-Elevens delikoncept øger kædens manøvredygtighed

187 madbutikker leverer historisk resultat for 7-Eleven

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også