FødevareWatch

Ny teknologi kan ændre priser i butikker kontinuerligt

Nye digitale prisskilte giver butikker mulighed for på et øjeblik at ændre priserne på hundredvis af varer – det giver helt nye muligheder.

Ligesom butikker i USA og Storbritannien kan danske butikker få mulighed for på et øjeblik at ændre priserne på hundredvis af varer. Det sker ved hjælp af såkaldt "dynamisk prissætning,” der fungerer med real time-priser via digitale prisskilte i butikkerne.

Det skriver tv2.dk.

Hos Dansk Supermarked følger man udviklingen med den nye prissætningsmetode. Dagligvarekoncernen har dog ikke på nuværende tidspunkt planer om at indføre dynamisk prissætning, som målretter priser til den enkelte kunde via data fra og elektronisk udstyr hos kunden.

"Her er det helt karikerede eksempel jo, hvor en kvinde køber en graviditetstest, og ni måneder senere modtager hun et tilbud med bleer. Det vil vi ikke," forklarer Kasper Reggelsen, kommunikationskonsulent hos Dansk Supermarked, til tv2.dk.

Nemlig.com efter ny stor kapitalindsprøjtning: Nu kan vi klare os

Halvdelen af Meny-købmænd har underskud

Detailekspert: Overraskende mange savner Kiwi

Forsiden lige nu

Passioneret snackiværksætter giver slip på fødevarebranchen

"Jeg har bare set for mange både i restaurationsbranchen og fødevarebranchen, der brænder deres lys i begge ender – det er livet for kort til." Sådan lyder det fra iværksætter og stifter af Raw Snacks, Casper Vester, der har har sagt farvel til virksomheden og karrieren hidtil i fødevarebranchen. Nu vil han puste ud og lade fremtiden komme til ham.

Frokost.dk's udlandseventyr giver minus

Først skød konceptet skævt, men siden har direktøren for kantineleverandøren Frokost.dk fundet opskriften til indtoget på deres første marked i udlandet. Og nu mangler han så bare at overbevise de hollandske kunder om mulighederne.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier