Ingen af de store danske supermarkedskæder markedsfører sig i forbindelse med den igangværende muslimske højtid ramadan og eid-festen, og det koster dem en del omsætning, siger flere eksperter.
Det skriver Børsen.
Adm. direktør i brancheorganisation De Samvirkende Købmænd, John Wagner, mener, der er potentiale i den muslimske højtid.
"Jeg tror, at der er mange detailhandelskæder i Danmark, som går glip af meromsætning, fordi deres markedsføringsaktiviteter er landsdækkende og konforme. Hvor der ikke er nogen tvivl om, at man kunne nå flere forbrugere ved lokal tilpasning," siger han og tilføjer:
"Jeg kan bekræfte, at der nok er en berøringsangst i forhold til det her emne i dansk detailhandel."
"Vi har 700 mio liggende. Så det er bare med at komme i gang"
På trods af internationalt boom: Danske supermarkeder mærker ikke interesse for halalkød
L&F vil lave dansk standard for halal-kød