FødevareWatch

Danske butikskæder styrer uden om ramadanen

Adm. direktør i brancheorganisation De Samvirkende Købmænd siger, at de danske detailhandelskæder har berøringsangst i forhold til at markedsføre sig med henblik på merslag i forbindelse med den muslimske højtid.

De danske supermarkedskæder markedsfører sig ikke fra centralt hold i forhold til fastemåneden ramadan og den religiøse fest eid. | Foto: Lars Krabbe/Polfoto/Arkiv

Ingen af de store danske supermarkedskæder markedsfører sig i forbindelse med den igangværende muslimske højtid ramadan og eid-festen, og det koster dem en del omsætning, siger flere eksperter.

Det skriver Børsen.

Adm. direktør i brancheorganisation De Samvirkende Købmænd, John Wagner, mener, der er potentiale i den muslimske højtid.

"Jeg tror, at der er mange detailhandelskæder i Danmark, som går glip af meromsætning, fordi deres markedsføringsaktiviteter er landsdækkende og konforme. Hvor der ikke er nogen tvivl om, at man kunne nå flere forbrugere ved lokal tilpasning," siger han og tilføjer:

"Jeg kan bekræfte, at der nok er en berøringsangst i forhold til det her emne i dansk detailhandel."

"Vi har 700 mio liggende. Så det er bare med at komme i gang"

På trods af internationalt boom: Danske supermarkeder mærker ikke interesse for halalkød

L&F vil lave dansk standard for halal-kød

Mere fra FødevareWatch

Ketchupeffekt redder resultatet hos kæmpen Euro Cater

Den nordjyske Euro Cater-koncern, der omsætter for over 8 mia. kr., har igen haft et svært og coronapåvirket regnskabsår. Samlet blev det dog til et positivt resultat i et år, hvor store nedgange blev afløst af store opture, siger økonomidirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier