Danske discountbutikker bliver mindre 'hårde' og mere 'bløde'

Bakeoff, mere økologi og flere premium-mærker. Discountkonceptet i Danmark er under udvikling. Butikkerne begynder i højere grad at ligne de klassiske supermarkeder, lyder det fra branchekendere.
En grønt- og frugt-afdeling i Rema 1000. | Foto: Claus Pedersen/ L&F
En grønt- og frugt-afdeling i Rema 1000. | Foto: Claus Pedersen/ L&F

De danske discountkæder er begyndt at rykke væk fra hard discount og over mod soft discount. Fagudtrykkene betyder kort fortalt, at butikkerne er begyndt at minde mere om klassiske supermarkeder, dvs. at det ikke længere handler om at gøre det så billigt som muligt, men også handler om at have varer af en højere kvalitet og et bredere udvalg.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også