FødevareWatch

Netto tester fremtidens danske discountbutik

Netto-chefen kalder den selv for "Danmarks største discountbutik". I den skal danskernes smag for færdigretter og convenience-varer testes.

Foto: Jens Dresling/POLFOTO

På Amager i København åbner en hidtil uset type Netto-forretning. Den adskiller sig både på størrelse og sortiment fra resten af discountkædens supermarkeder.

Med 2.000 kvadratmeter tør direktøren for Netto i Danmark, Brian Seemann Broe, godt kalde den for Danmarks største discountbutik.

"Med sine knap 2.000 m2 alene i butiksareal bliver den nye Netto næsten tre gange større end en almindelig discountbutik," skriver Netto i en pressemeddelelse.

Formålet med den nye type butik er bl.a. at teste danskernes iver efter færdigretter og convenience-varer. Særligt sidstnævnte er et marked, som er vokset kraftigt i 2016.

"Det bliver en topmoderne og meget indbydende discountbutik. Med så meget plads og kølekapacitet byder vi indenfor i et vaskeægte fødevaremekka," udtaler Brian Seemann Broe i meddelelsen.

Ejerne bag Netto, Dansk Supermarked, er allerede i fuld gang med at teste et nyt Netto-koncept i både Sverige og Tyskland. Noget af det der undersøges med de nye formatter er bl.a., om forbrugerne i landene er interesserede i mindre discount og mere kvalitet.

Konceptet på Amager lægger sig op ad den testtanke. Der er mere torveplads, skruet op for frugt & grønt-afdelingen og givet ekstra hyldeplads til convenience-varer, såsom færdigretter.

Den store Netto følger i halen på nye butikker på blandt andet Østerbro, Nordhavnen og Carlsberg-byen, der alle er åbnet i de seneste år. Kæden er nu oppe på at have 120 butikker i Storkøbenhavn.

Nettos internationale ambitioner trak Løve hjem

Topchef giver Nettos nye Løve frie tøjler

Netto tester nyt butikskoncept

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier