Netto tester fremtidens danske discountbutik

Netto-chefen kalder den selv for "Danmarks største discountbutik". I den skal danskernes smag for færdigretter og convenience-varer testes.
Foto: Jens Dresling/POLFOTO
Foto: Jens Dresling/POLFOTO

På Amager i København åbner en hidtil uset type Netto-forretning. Den adskiller sig både på størrelse og sortiment fra resten af discountkædens supermarkeder.

Med 2.000 kvadratmeter tør direktøren for Netto i Danmark, Brian Seemann Broe, godt kalde den for Danmarks største discountbutik.

"Med sine knap 2.000 m2 alene i butiksareal bliver den nye Netto næsten tre gange større end en almindelig discountbutik," skriver Netto i en pressemeddelelse.

Formålet med den nye type butik er bl.a. at teste danskernes iver efter færdigretter og convenience-varer. Særligt sidstnævnte er et marked, som er vokset kraftigt i 2016.

"Det bliver en topmoderne og meget indbydende discountbutik. Med så meget plads og kølekapacitet byder vi indenfor i et vaskeægte fødevaremekka," udtaler Brian Seemann Broe i meddelelsen.

Ejerne bag Netto, Dansk Supermarked, er allerede i fuld gang med at teste et nyt Netto-koncept i både Sverige og Tyskland. Noget af det der undersøges med de nye formatter er bl.a., om forbrugerne i landene er interesserede i mindre discount og mere kvalitet.

Konceptet på Amager lægger sig op ad den testtanke. Der er mere torveplads, skruet op for frugt & grønt-afdelingen og givet ekstra hyldeplads til convenience-varer, såsom færdigretter.

Den store Netto følger i halen på nye butikker på blandt andet Østerbro, Nordhavnen og Carlsberg-byen, der alle er åbnet i de seneste år. Kæden er nu oppe på at have 120 butikker i Storkøbenhavn.

Nettos internationale ambitioner trak Løve hjem

Topchef giver Nettos nye Løve frie tøjler

Netto tester nyt butikskoncept

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også