Rema 1000-ejerne i den norske Reitan Group har udset sig bogstavet Æ som redningen, når det kommer til at vriste sig fri af nulvæksten som prægede koncernens norske detailarbejde i 2016.
Det skriver DN.no.
Æ'et er omdrejningspunkt i et nyt kundeprogram, som blandt andet indeholder en app og arbejdet med en ny prisstruktur, hvor kunderne får tilbud om billigere varer i de kategorier, hvor den enkelte kunde handler meget.
Adm. direkte Robert Reitan udlagde teksten for, hvordan den nærmeste fremtid tegner sig for Rema-forretningerne i Norge, på et stormøde for 600 købmænd onsdag frokost, og ifølge nettavisen.no, sagde han at "fremtiden ikke bliver mere behagelig, men derimod mere krævende."
"Vi har ikke haft tilstrækkelig vækst i i butikkerne i 2016," sagde Ole Robert Reitan, der også fortalte, at Rema 1000 både i 2017 og 2018 skal åbne 30 nye butikker i Norge. I dag har Reitan 510 butikker i Norge.
Udover butiksåbningerne kommer der ifølge direktøren også til at være fokus på at skærpe sortimentet, så der kommer flere af de varer, som kunderne køber mange af. Som FødevareWatch skrev tidligere på ugen, kommer det skærpede fokus til at betyde, at antallet af leverandører med stor sandsynlighed skal skæres til.
Avis: Rema sender leverandører på porten - i Norge
Dansk detail kan se frem til endnu et år med intens konkurrence
Norsk krig på åbningstider blusser op – igen
Rema 1000 investerer massivt i storbyerne