Julesalget online flyver af sted i Coops onlinesupermarked Coop.dk.
Det har givet usædvanlig travlhed på forretningens centrallager i Vallensbæk.
Derfor har Coops onlinebutik været nødt til ekstraordinært at få 50 ekstra medarbejdere hasteindkaldt for at få ekspederet de mange ordrer, som hele tiden tikker ind.
Det skriver Coop i en pressemeddelelse.
"Vi har allerede haft en vækst på over 70 procent i forhold til sidste år. Men væksten tegner til at blive endnu større op til jul. Sidste år satte vi rekord i december, men vi er klar til at ekspedere dobbelt så meget i år," udtaler kommerciel direktør for Coop.dk mad, Morten Viktor, i meddelelsen.
Det nævnes ikke præcist, hvad væksten dækker over. At væksten er så høj sammenholdt med forrige år kan forklares af, at Coop.dk ikke eksisterede i sin nuværende form for et år siden. Dengang skete julehandlen gennem irma.dk, som havde væsentlig færre kunder end den nye hjemmeside, der blev lanceret i april i år.
Herudover har Coop.dk kørt med en række reklamefremstød om gratislevering, som også kan have påvirket handelsiveren.
Selv fremhæver Morten Viktor en række andre årsager, som også kan have været medvirkende til, at flere vælger at gøre deres juleindkøb online:
"Den væsentligste årsag er nok, at man sparer tid. I en stresset hverdag oplever stadig flere, at det er behageligt at slippe for at stå i kø i supermarkedet, og i stedet få leveret varerne direkte til døren. Men det spiller nok også ind, at udvalget er større hos os end i de fleste fysiske butikker. Eksempelvis har vi 7 forskellige ferske ænder og gæs at vælge i mellem."
Direktør for Coop.dk: Skal man bruge Gopro til at sælge bøffer online?
Coop.dk vil teste koncept: Bestil online og hent selv i butikken
Coop.dk klar med madkasser og madabonnementer i 2017
Coops nye onlinekunder - fra Irma-fruer til børnefamilier
Coop halverer prisen på fragt for onlinemad
Coop lancerer landsdækkende Nemlig-konkurrent