Jesper Østergaard kom fra en krisekæde til en anden.
I 2006 skiftede han fra Blockbbuster til Reitan-gruppen som direktør for 7-Elevenkæden.
I Blockbuster lykkedes det Jesper Østergaard at skabe overskud i den døende forretning, og det samme ønskede Retain for 7-Eleven, der dengang mest var kendt som et sted, man kunne handle, når alt andet var lukket.
Det skriver Børsen.
Efter fire år i direktørstolen satte han således et omfattende strategisamarbejde i gang i 2010. Målet var at gå fra suppleringskøb, til at blive valgt til i første omgang på kædens egne præmisser.
Få adgang til alle FødevareWatch-nyheder – HER!
Det fortæller Jesper Østergaard til Børsen. Kæden begyndte derfor at lue ud i dagligvarerne som kattegrus, og i stedet fokusere på tre varekategorier: mad, bageri og varme/kolde drikkevarer.
"Det var en vigtig og rigtig beslutning, for det er lige præcis de tre kategorier, vi har haft succes med siden. Det er der, vi ser væksten komme fra," siger Jesper Østergaard.
Regionsformand til 7-Eleven: Der skal være samme priser på hospitalerne
7-Eleven sænker nu priserne i hospitalsbutikker
7-Eleven har for alvor fået gang i forretningen