Kiwi stormer frem i Norge - nærmer sig Rema 1000

Kiwi haler ind på Rema. Dagligvarekæden bliver Norges største, hvis udviklingen fortsætter i yderligere tre år, viser prognose.
Foto: Foto: Mikaela Berg/Kiwi
Foto: Foto: Mikaela Berg/Kiwi

Mens Rema 1000 vinder større og større terræn på det danske marked, er kurven anderledes mager i hjemlandet Norge. Omvendt har Kiwi sat turboen på.

For fem år siden var afstanden mellem 'De grønne' og 'De blå' - Kiwi og Rema 1000 - 6,1 procentpoint målt på markedsandel i Norge. Ved den seneste måling for september er afstanden skrumpet til 3,9 procentpoint.

Prøv FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt

Det skriver den norske erhvervsavis Dagens Næringsliv.

Mens Kiwi stadig vinder markedsandele har Rema 1000 tabt knap 0,3 procentpoint i markedsandel i løbet af det seneste år, skriver avisen.

Forsætter den udvikling vil Kiwi overhale Rema 1000 som markedsleder på discount i Norge i løbet af de kommende tre år.

"Det er nok ikke bare op til os. 'De blå' (Rema 1000, red.) er nok ikke fornøjede med udviklingen, og jeg vil tro, at de slår tilbage. Men vi skal i hvert fald arbejde stenhårdt hver dag," siger Kiwi-chefen Jan Paul Bjørkøy til Dagens Næringsliv.

Rema 1000 er i store vanskeligheder i hjemlandet

Rema 1000-ejer politianmelder norske konkurrenter

Discounten løber fra Rema i Norge

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også