Den svenske forbrugerstyrelse er i øjeblikket i gang med at undersøge, om discountgiganten Netto bevidst har snydt med slagtilbud i Sverige. Det skriver Berlingske Business på baggrund af en artikel i branchemediet Fri Köpenskap.
Her fortæller flere af Nettos butikschefer, hvordan kæden bevidst snyder med slagtilbud, hvor varerne ikke er i butikken. Som eksempel fortæller en butikschef, at man i en uge havde tilbud på et TV for 1.899 svenske kr. og en mobiltelefon til 399 kr.
”Vi fik nogle få mobiltelefoner og typisk et TV. Alt var væk efter et par timer, og jeg har haft kunder i butikken hele ugen, som følte sig snydt, da de spurgte efter varerne, og der ingen var. Mange var kommet ene og alene for at købe de annoncerede varer, men så handler de jo i butikken, og så tjener vi jo penge på det”, siger en butikchef i følge Berlingske Business til Fri Köbenskap.
Adm. direktør for Netto i Sverige, Bent Holm, afviser alle beskyldninger om bevidst snyd.
En partner med nye interesser skubbede Netto ud af England - igen
Netto-chef: Forslag om kontantfrie butikker bør udvides
Nettos engelske sats kiksede - lukket i lyntempo