39 mia. kr. så meget spenderer danskerne på at spise ude. Det er en stigning på tre mia. kr. på et enkelt år.
Det skriver Dansk Handelsblad.
Fagmediet har set nærmere på en ny analyse fra Retail Institute Scandinavia, der viser, at restaurationsbranchen oplevede en vækst på 8,1 pct. fra 2014 til 2015.
Det svarer til et samlet forbrug på 39 mia. kr. Detailkæderne har imidlertid sværere ved at lokke forbrugerne til.
Det fortæller Koncern i Coop Gregers Wedell-Wedellsborg til Dansk Handelsblad.
"Forbrugerne har flyttet indkøb fra supermarkederne til restauranter, take away og færdigmad for milliarder af kroner over de seneste år. Vores svar på den udvikling er C-Måltidsmarked, som vi åbnede i 400 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Irma i 1. kvartal i år," siger han.
Supermarkeder jagter storbykunder i kampen mod discount
Rema 1000 har vind i de danske sejl - slår Netto på flere nøgletal
Nielsen-rapport: Fire ud af ti nyder indkøbsturen