Markedet for let aftensmad, morgenmad og frokost er vokset de seneste år.
Detailkoncernen Coop er også hoppet med på bølgen. Kooperativet satser blandt andet på at sælge flere af de såkaldte convenience-produkter til kunderne igennem koncepter som C-Måltidsmarkedet.
Det går dog ikke helt hurtigt nok med salget. Derfor lancerer Coop en række reklamekampagner, skriver Dansk Handelsblad.
Det er ikke de frosne pizzaer, kampagnen er rettet mod, men derimod de sundere alternativer, som salater, sandwichs og lignende. Målgruppen er beboerne i de større byer.
"Vi oplever, at salget går bedre end forventet i storbyerne. I Irma hev kunderne produkterne fra Cofoco og Meyer ned fra hylderne allerede under testen sidste år, og færdigretterne er blevet et guldæg i Irma, som vi også bruger som rugekasse for nye produkter. Det er sværere i Vandkantsdanmark, end vi regnede med. Men vi har is i maven, for vi ved, hvor lang tid det varede at få volumen på, da vi for seks år siden introducerede vores C-salater," fortæller Trine Meyer, der er chef for innovation og forretningsudvikling i Coop, til fagmediet.
En anden strategi til at hæve salget af færdigretterne er via et nyt samarbejde med restaurantkoncernen Cofoco, som selv producerer convenience-produkter til 7-Eleven.
Cofoco fortalte FødevareWatch i starten af august, at man i 2016 havde indgået kontrakten med Coop, som indebar at restaurantkæden skulle udvikle og producere convenience-mad for detailkoncernen.
Cofoco-direktør: Convenience er et område vi satser på
Michelin-kokke strammer grebet om take away-markedet
Cofocos take away-kæde er i krise - redning er på vej