Coop-direktør: "Selvfølgelig skal vi have tæsk"

Supermarkedsgiganten Coop satser stort på onlinehandel, men starten har været problemfyldt. Nu går det bedre.
Foto: Coop
Foto: Coop
AF RITZAU

Supermarkedsgiganten Coop satser stort på onlinehandel, men starten har været problemfyldt. Nu går det bedre.

Men starten har ikke været optimal, og kunderne har klaget over tomme hylder og dårlig kvalitet af eksempelvis frugt og grønt. Coop medgiver, at det har givet klager på sociale medier.

"Det var ikke den perfekte start. Vi har haft opstartsvanskeligheder, som vi er kommet efter. For Coop kan jo sagtens levere friske grøntsager.

Jeg synes, det er helt fair, at vi bliver straffet, hvis ikke vi gør det godt nok. Man skal give kunderne gode oplevelser, så selvfølgelig skal vi have tæsk, hvis ikke vi gør det. Dem tager vi gerne og taler åbent og ærligt om det," siger Morten Viktor, direktør for coop.dk Mad, som satsningen hedder.

Satsningen er en udvikling af Irmas netbutik, der er blevet udvidet voldsomt. Coop lover sine kunder, at de har adgang til et bredt udvalg af varer og kan få dem leveret over hele landet.

Sådan vil kooperativet, der driver kendte kæder som Brugsen, Irma og Fakta, tage kampen op mod eksempelvis nemlig.dk, der er kommet ind på dagligvaremarkedet via onlinebestilling.

Efter en hård opstart er der da også kommet tur i Coops onlinesatsning, fortæller direktøren.

"Vi får rigtigt mange positive tilkendegivelser fra vores kunder nu og har også en stor tilgang. Samtidigt kommer folk tilbage, så det er vi rigtigt glade for.

Det er et marked, hvor man bliver straffet lige med det samme, hvis ikke man gør det godt nok. Og vi bliver alt andet end straffet i øjeblikket. Sådan ville det ikke gå, hvis ikke vi leverede," siger Morten Viktor.

Han vil ikke sætte tal på, præcist hvordan udviklingen er i Coops netbutik, men gætter på, at der vil komme mere information om detaljerne, når Coop næste gang fremlægger årsregnskab.

Coop erkender: Ja, det har været en hård start for onlinebutikken

Cofoco-direktør: Convenience er et område vi satser på

Avis: Coops netbutik er fuld af utilfredse kunder

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også