Dagrofa gør legetøjsmand til marketingchef

De to butikskæder Spar og Min Købmand skal fra august på marketingsiden ledes af legetøjskædens BR's gamle marketingmand.
Dennye marketingchef for Spar og Min Købmand Kim Scheuer Nielsen. | Foto: Dagrofa
Dennye marketingchef for Spar og Min Købmand Kim Scheuer Nielsen. | Foto: Dagrofa

Det bliver den 47-årige Kim Scheuer Nielsen, som bliver marketingansvarlig for de lokale købmandskæder Spar og Min Købmand.

Det skriver Dagrofa i en pressemeddelelse.

Den nye marketingchef kommer en stilling som nordisk marketingchef i legetøjskæmpen Top-Tou, der ejer den kendte legetøjskæde BR Legetøj og Toys ”R” Us, hvor han siden 2006 haft forskellige ledende stillinger inden for marketing.

"Jeg er rigtig glad for, at vi nu har fundet den helt rigtige profil til marketingposten hos SPAR og Min Købmand. Kim Scheuer Nielsen har en særdeles bred og stærk marketingerfaring fra detailbranchen og er vant til at operere mellem traditionelle analoge kanaler og digitale," udtaler Christian Higraff, marketing- og onlinedirektør i Dagrofas købmandshus, i meddelelsen.

Detailkæden skriver, at Kim Scheuer Nielsen blandt andet skal bistå i den omfattende opgradering og konceptmæssig udvikling, der foregår lige nu, af kæden Spar.

Planen er, at han skal sætte sig i marketingstolen 8. august.

Dagrofa løfter indtjening, men lander igen stort minus

Private labels på himmelfart i Dagrofa

Nyt logo skal samle Dagrofa

Meny-chef: Om fem år er vi på præmiepodiet i Danmark

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også