Efter navneskift: Menys salg er vokset med næsten 4 procent

Efter et år på banen under navnet Meny, er detailkædens salg vokset med næsten fire pct. Det er kædens direktør godt tilfreds med.
Jørgen Nielsen, direktør i Købmandshuset,som ejer Meny. | Foto: Lars Krabbe/Polfoto/Arkiv
Jørgen Nielsen, direktør i Købmandshuset,som ejer Meny. | Foto: Lars Krabbe/Polfoto/Arkiv

I maj måned fyldte Meny ét år, og detailkæden, som før sit navneskift hed Superbest, har fået en god start på livet: Sammenlignet med året før navneskiftet, er Menys salg steget med 3,7 pct.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Jørgen Nielsen, direktør i Købmandshuset som Meny indgår i, er ganske godt tilfreds med udviklingen i salget.

"Det er ikke den dårligste performance, der er i branchen. Det er historiske tal for en supermarkedskæde i et marked, der ligger fuldstændig fladt," siger han til Dansk Handelsblad.

Følg fødevareindustrien tæt – læs FødevareWatchs nyhedsbrev to gange dagligt – tilmeld dig her!

Meny er den første kæde som Dagrofa har "genopfundet" som et led i koncernens nye detailstrategi, hvor også en ambitiøs ekspansionsplan er på tegnebrættet. Planen er, at der skal åbne fem nye Meny-butikker hvert år, dog skal der ikke åbnes flere i 2016.

Jørgen Nielsen udtaler desuden, at koncernen har et danmarkskort med 16-20 "hvide pletter", hvor der gerne skulle ligge en Meny inden 2020. Nogle kontrakter er underskrevet, mens forhandlinger er i gang andre steder.

Private labels på himmelfart i Dagrofa

Meny-chef: Om fem år er vi på præmiepodiet i Danmark

Tabt app-kamp får Swipp til at gå efter butikkerne

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter