I maj måned fyldte Meny ét år, og detailkæden, som før sit navneskift hed Superbest, har fået en god start på livet: Sammenlignet med året før navneskiftet, er Menys salg steget med 3,7 pct.
Det skriver Dansk Handelsblad.
Jørgen Nielsen, direktør i Købmandshuset som Meny indgår i, er ganske godt tilfreds med udviklingen i salget.
"Det er ikke den dårligste performance, der er i branchen. Det er historiske tal for en supermarkedskæde i et marked, der ligger fuldstændig fladt," siger han til Dansk Handelsblad.
Følg fødevareindustrien tæt – læs FødevareWatchs nyhedsbrev to gange dagligt – tilmeld dig her!
Meny er den første kæde som Dagrofa har "genopfundet" som et led i koncernens nye detailstrategi, hvor også en ambitiøs ekspansionsplan er på tegnebrættet. Planen er, at der skal åbne fem nye Meny-butikker hvert år, dog skal der ikke åbnes flere i 2016.
Jørgen Nielsen udtaler desuden, at koncernen har et danmarkskort med 16-20 "hvide pletter", hvor der gerne skulle ligge en Meny inden 2020. Nogle kontrakter er underskrevet, mens forhandlinger er i gang andre steder.
Private labels på himmelfart i Dagrofa
Meny-chef: Om fem år er vi på præmiepodiet i Danmark
Tabt app-kamp får Swipp til at gå efter butikkerne