Dagligleverandørerne har længe gået med planer om at starte deres egen netbutik, hvor virksomheder kan sælge direkte til forbrugerne. Nu kommer der for alvor skub i planerne.
Børsen skriver mandag, at rigmanden Thorkil S. Andersen har valgt at skyde et ukendt beløb i netbutikken, der er blevet døbt Shobr.com.
Den nye investor har tjent sine penge på transportkoncernen Frode Laursen og har stor erfaring fra logistik.
En erfaring der kan blive værdifuld for det nye koncept, fortæller Lars Munch Johansen, direktør i selskabet bag netbutikken, Shopall24. Han glæder sig over, at man nu får en erfaren erhvervsmand med i projektet.
"I de her moderne forretningsmodeller er der også brug for traditionel industriforståelse. Det skal være sprælsk, men der skal også være noget gråt hår," siger han til Børsen.
Det var dagligvareleverandørernes organisation DLF, der tog initiativet til Shobr. Med sin investering kommer Thorkil S. Andersen til at eje 10 pct. af selskabet, det samme som DLF, mens resten er ejet af en gruppe private investorer med serieiværksætteren Lars Munch Johansen i spidsen.
Han har tidligere stået bag blandt andet It Factory og den hedengangne online-dagligvarebutik To Door samt et grænsehandelskoncept, Netpris.
Shobr.com bliver lanceret i slutningen af februar og vil have levering til døren over hele landet.
Leverandører vil tage magten fra dagligvarekoncernerne
Stor tilslutning til leverandørernes nye netbutik
Nyt leverandør-supermarked har fundet direktør