Salling Group skruer endnu engang op for priskrigen

Det sker med prisfald i Netto-kæden, hvor den ”samlede Priskrigs-kurv nu er faldet med knap 15 pct.,” skriver kædedirektør.
Kædedirektør Braw Bakir kommer samtidig med opfordring til leverandørerne, der ifølge ham bør sænke priserne. | Foto: Stine Schjøtler/Ritzau Scanpix
Kædedirektør Braw Bakir kommer samtidig med opfordring til leverandørerne, der ifølge ham bør sænke priserne. | Foto: Stine Schjøtler/Ritzau Scanpix

Salling sænker som led i sin Priskrig-kampagne endnu engang priserne. 

Det sker fredag under Netto-kæden, skriver kædedirektør i Netto, Braw Bakir, der i et opslag på LinkedIn gentager Salling-topchef Anders Haghs budskab om, at ”planen virker.”

”Priskrig betyder, at vi sætter den laveste normalpris på markedet på de godt 100 mest populære dagligvarer - rykker andre ned på samme niveau eller går under, sætter vi priserne endnu længere ned og giver en garanti for, at pågældende varer fås billigst hos os.”

”Her til morgen har vi justeret priserne igen for at overholde vores løfte, og det betyder, at prisen på den samlede Priskrigs-kurv nu er faldet med knap 15 pct. På enkeltvarer er prisen faldet med over 25 pct.,” skriver Braw Bakir videre i opslaget. 

”Priskrig virker” meddeler Salling-topchef

Han slutter opslaget af med en opfordring til leverandørerne:

”Vi håber, at leverandørerne ser med og også vil bidrage til, at danskerne kan få endnu billigere dagligvarer.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også