To norske dagligvareaktører låser priserne året ud

Der er tale om kæderne Kiwi og Extra, der indtil nu har haft gode erfaringer med at fastlåse priserne. 
Foto: Staff/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Staff/Reuters/Ritzau Scanpix

De norske dagligvarekæder Kiwi og Extra fastlåser sine priser året ud. 

Det sker på baggrund af den succes, som man i kæderne har haft med Prislås-konceptet, fortæller kommunikationsansvarlig i Kiwi, Nora Helgesen til norske Nettavisen

”Det er blevet virkelig godt taget imod, og totalt øgede vi salget af de udvalgte varer med 32 pct., efter vi låste priserne. Enkeltprodukter har haft en stigning på over 90 pct.,” siger hun. 

Coop, der ejer Extra-kæden, fortæller til mediet, at man med prisfastlåsningen vil ”bidrage til at gøre efterårs- og julehandlen billigst.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter