Danskernes tilbudsjagt intensiveres

Det viser en ny stikprøveundersøgelse i følge Dagligvarehandlen.
Foto: Annika Byrde/Ritzau Scanpix.
Foto: Annika Byrde/Ritzau Scanpix.

Trods faldende inflation og priser i supermarkederne går danskerne stadig oftere på tilbudsjagt, skriver Dagligvarehandlen på baggrund af en stikprøveundersøgelse foretaget at analysebureauet AIM Create. 

I undersøgelsen er 1000 danskere blevet bedt om at forholde sig til deres indkøbsadfærd, og her svarer 53 pct., at de oftere kigger efter gode tilbud, når de køber ind. I august sidste år var tallet 48 pct. 

Også kundestrømmen i de danske discountforretninger er stigende, og næsten hver tredje, 32 pct., svarer i undersøgelsen, at de oftere køber ind i discount, hvor tallet for et år siden var 22 pct. 

Undersøgelsen kommer samtidig med, at priskrigen mellem de danske dagligvarekæder bliver stadig mere intens - blandt andet som følge af de forestående årsforhandlinger med leverandørerne. 

Senest har Coop meddelt, at man sænker priserne på 163 varer i Kvickly og Superbrugsen, mens man i Salling Group, der blandt andet rummer Føtex-kæden, har bebudet, at man kommer til at lægge ”massivt” pres på priserne i anden halvdel af 2023.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter