Ny marketingchef skal give Menys madmarked større muskler

Den nye marketingchef kommer fra en lignende stilling i Kvickly og Superbrugsen. 
Rikke Bangild kommer blandt andet med erfaring fra Kvickly og Superbrugsen såvel som Netto. | Foto: Pr/dagrofa
Rikke Bangild kommer blandt andet med erfaring fra Kvickly og Superbrugsen såvel som Netto. | Foto: Pr/dagrofa

Meny-kædens markedsføring går som led i strategien om at positionere dagligvarekæden som Danmarks madmarked ind i en ny fase - og i den forbindelse har man i Dagrofa-kæden indhentet nye kræfter. 

Det har man i form af Rikke Bangild, der per 1. oktober er udnævnt som kædens nye marketingchef, skriver Dagrofa i en pressemeddelelse.

”Vi får en person med en solid ledererfaring og et tværorganisatorisk mindset. Vi glæder os til at byde Rikke Bangild velkommen og få hendes vision for at skabe Danmarks madmarked. Vi ved, at Rikke har et fantastisk drive og evner at omsætte sin markedsforståelse til en stærk brand- og marketingstrategi,” udtaler Jesper Bjerring, kommercielt direktør i Meny. 

Rikke Bangild kommer med over 20 års erfaring med branding og marketing og har senest haft titel af at være senior marketingchef i Kvickly og Superbrugsen under Coop. Derudover har hun også været en del af Netto-kæden, hvor hun som koncept- og marketingchef var med til at udrulle Netto 3.0-konceptet.

På leverandørsiden har Rikke Bangild erfaring fra henholdsvis Unilever og Kellogg. 

Rikke Bangild overtager posten efter Carsten Kure, der stopper efter 3,5 år som marketingchef. 

”Carsten Kure har været en energisk, konstruktiv og god kollega og et værdsat medlem af kædeledelsen. Vi ønsker ham held og lykke i hans fremtidige virke,” lyder det i meddelelse fra Jesper Bjerring.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter