Nye tal fra upublicerede branchestatistikker viser, at det norske marked for lavpriskæder stadigt vokser, og at kæden Kiwi er ved at vinde ræset.
Det skriver E24, der har fået indsigt i branchetallene.
Ifølge mediet er Kiwi steget med 1,7 procentpoint i 2023 alene. Det giver kæden en markedsandel på 24,2 pct. dags dato mod 22,5 pct. i samme periode i 2021. Kæden er efterfulgt af Rema 1000 med en markedsandel på 23,9 pct. På tredjepladsen er endnu en lavpriskæde. Det drejer sig om kæden Extra, der har 17,3 pct.
Kiwi har ikke selv ville kommentere på tallene, men meddeler til E24, at:
”Når det så er sagt, er vi meget tilfredse med første halvår. Kiwi har været prispusheren og har satset stort på at holde priserne så lave som muligt. Det har resulteret i mange nye og mere tilfredse kunder,” skriver Kristine Arvin, der er kommunikationsdirektør i Kiwi.