Lidl vil i den kommende tid sænke priserne på plejeprodukter og derudover være ”prisaggressive”.
Det oplyser supermarkedskæden skriftligt til Ritzau.
”Kunderne kan derfor forvente flere prisnedsættelser på både private label-produkter og mærkevareprodukter,” lyder det fra Khalil Jehya Telb,” der er viceindkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Han pointerer, at kæden allerede i marts sænkede priserne på de første produkter og siden har nedsat prisen på flere hundrede produkter.
Dagligvarekoncernen Dagrofa, som ejer Meny samt leverer til Spar, Min Købmand og Let-Køb, meddeler skriftligt til Ritzau, at den allerede har konkurrencedygtige priser.
Informationsdirektør Morten Vestberg skriver dog, at de ”følger markedet tæt”.
”Vi har ikke sikret os det fulde overblik endnu, men hvis vi vurderer, at en prisjustering er nødvendig, så kommer den inden længe.”
Salling Group nedsatte torsdag prisen på 300 dagligvarer i personlig pleje i Føtex og Bilka. Konkurrenten Coop Danmark oplyste efter dette, at den ”inden for meget kort tid” vil gøre det samme.