Udledningerne falder i Danmarks to største dagligvarekoncerner
For første gang viser klimatal fra Coop og Salling Group et dyk i CO2-udledningerne. Ændrede købsvaner i et år med skyhøj inflation har skubbet til udviklingen.
2022 bragte ikke kun historiske dyk i indtjeningen for Danmarks to største dagligvarekoncerner, men også en mere opløftende nedgang – nemlig i deres klimaaftryk.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler:
Coop ruller nyt mærke ud for at mindske madspild
For abonnenter
Salling Groups klimamål får international blåstempling
For abonnenter
Salling Group vil have klimamærket hurtigere ud end 2025
For abonnenter