Lidl-chefen om markedet: Vi skal længere ud i landet og hurtigt nå 200 butikker

Mens en anden tyskejet discountkæde trækker sig fra Danmark, har Lidl ambitioner om ekspansion og at kapre flere af danskernes forbrugskroner. Det sker i et marked med store forandringer.
Foto: Joachim Ladefoged
Foto: Joachim Ladefoged
AF JESPER OLESEN

Den tyskejede discountgigant Lidl vil inden for få år åbne flere end 60 nye butikker rundt om i Danmark. Uagtet at dagligvaremarkedet er i opbrud med en række markante forandringer lige nu, holder Lidl fast i koncernens lagte strategi. Det med fokus på kun åbning af større butikker, som straks kan blive en god forretning.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter